Hoppa till sidans innehåll

Nyhetsarkiv


År Månad
(2020-07-07 06:32)
För dig som är intresserad av att fortsatta segla efter seglarskolan finns det möjlighet för det på måndagar från och med den 13 juli.
 
(2020-07-06 09:07)
Lördagen den 27 juni var det dags för SSP att arrangera Öresundsrace, en tävlingsserie för de allra nyaste kappseglarna.
 
(2020-06-16 15:58)
Snabbe Hector Barsne erövrar i hård konkurrens med Ellinor Lindström Caesar Johnsson Pokalen för sina framgångar i Optimistjollen 2019. Han ståtar bl.a. med en 12:e plats på JNM och en 15:e plats på JSM. Grattis Hector!
 
(2020-06-16 14:52)
Uppdaterad information gällande 2020 års årsmöte.
 
(2020-05-29 08:26)
Vi har plats för fler! Vi vill ha fler!
 
(2020-05-29 08:13)
Nu är äntligen vårt fina klubbhus öppet efter renovering. Ta er gärna en sväng in när ni går förbi!
 
(2020-05-20 08:11)
RipRapRup och Xirius tampades om första platsen i året första torsdagssegling. Det blev ett mycket tight lopp där RipRapRup tog hem segern. En god korv med pilsner avnjöts i solnedgången.
 
(2020-05-04 11:13)
Eftersom seglingen är det finaste vi vet så vill vi möjliggöra så att alla kan komma ut och segla. Även om man är i riskgruppen. Vi vill också vara med att bidra till att hämma smittspridningen så mycket vi bara kan.
 
(2020-04-19 10:54)
Nu börjar klubbhuset bli klart efter målning och slipning. Den 2/6 ses vi igen för att återställa klubbhuset. Samling kl10.00
 
(2020-03-22 07:33)
” All tid jag har fått spendera tillsammans med mitt barn tack vare seglingen har varit väldigt värdefull. Vi har suttit många timmar i bil och haft många Gjord av Optimistjolleförbundet i samarbete med SSF:s Seglarskola, Theres Wolgast Mars 2015
 
(2020-03-10 08:19)
Fixardagar inför renovering Den 28 och 29 mars håller vi fixardagar för att tömma och förbereda lokalerna inför renoveringen.
 
(2020-03-10 08:13)
Så har renoveringen av klubbhuset börjat. Ett stort tack till alla som kom och hjälpte till att tömma klubbhuset. Vi kommer under renoveringens gång att uppdatera med bilder och text.
 
(2020-03-09 08:47)
Några ord om SSP:s Caesar Johnssonpokal, ett tidsdokument, vår heliga gral som vandrat i princip sedan 1969. Pokalen utdelas på årsmötet. Anmäl resultat i god tid till This is a mailto link Senaste säsongerna har dominerats av våra duktiga jolleseglare.
 
(2020-03-04 20:16)
Sommar, sol, hav och seglarskola! Det är nu dags att anmäla Dig till fyra veckors intensivt båtliv med segling, navigering, knopslagning och bad tillsammans med gamla och nya kompisar.
 
(2020-02-28 14:44)
Ni vet väl att SSP är medarrangör av årets JSM i Lomma? Hjälp till att sprida informationen om JSM
 
1 2 > »

Ansök om att bli medlem!


VÄRLDENS BÄSTA SEGLARSKOLA 2022!


 

           

 

SSP en del av RF-SISU

 

 

Postadress:
SS Pinhättan - Segling
Pinhättevägen
24657 Barsebäck

Kontakt:
Tel: [saknas] Information
E-post: This is a mailto link

 

Stöttepelaren

 

 

 

Lokaltväder för Barsebäckshamn